torsdag 27 augusti 2009

Svininfluensan har kommit.....Huga!

Igår kom pappa Håkan hem och meddelade att en kompis till en bekant fått svininfluensan konstaterad i Örebro.

Trött och med en begynnande förkylning i kroppen blir undertecknad mycket orolig för mina barn. Skall Tindra till dagmamman, eller är det bättre att hålla henne hemma då jag inte börjat att jobba än? Vad skall jag göra för att försöka att undvika influensan, förutom det mest uppenbara, att inte vistas i stora folksamlingar som shoppingcenter osv. Så otroligt lägligt att jag börjar jobba igen då den troliga kulmen är......Not!

Blev något lättad då jag läste på nätet att mannen som fått influensan fått en mild variant, blivit smittad utomlands samt att han redan är frisk.

Tankarna finns dock kvar..............................................

1 kommentar:

  1. en kompis till en bekant? lät långt bort...då är det ju troligare att man stöter på gris sjukan på ICA... Och JA om hon inte är bra och snorig va hemma NU. för hennes men framför allt de andra barnens skull och dagmamman... Börjar det dra ihop sig till jobbet? september? Ja åker nu snart med en lååång dag med mycket skojsigt med invigning och allt...ha en bra dag grannen

    SvaraRadera