fredag 7 augusti 2009

Parken Zoo i Eskilstuna




Torsdagen ägnades åt att med sakta mak färdas till Parken Zoo i Eskilstuna. Men se det var tur att vi hade med oss ombyte för sonen är som skrvet tidigare, åksjuk!
Väl framme får vi besked att nej hundar får INTE följa med in i parken...stackars lille Hilti. Vi arrangerar skugga, vatten, lämnar mobilnummer & bilnummer i informationen samt går med jämna mellanrum för att ta ut och rasta den lille stackaren. Varför hinner jag aldrig kolla upp detta INNAN vi åker??? Jag lär mig nog någon gång??????
Båda mina barn NJÖT av den fina dagen och alla djuren...
Jag passade på att njuta av alla fina planteringar som det gjort.
Jag såg att det inlett samarbete med den fina plantskolan i Åsby!!! Väl värt ett besök!







Karuseller, olika djur, matsäck, slurpees och massor av läsk senare efter att ha blivit rädda inne i Fantomengrottan och efter otaliga åk i den jättelånga rutschkanan påbörjar vi hemfärden som gick problemfritt. Vilken glad hund vi hade. Han hade längtat på att få slippa bilen.....
Glada och sockerstinna somnade mina barn straxt efter hemkomst.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar