onsdag 26 augusti 2009

Nya tänder och höstsnuva.....trött mamma!


Jag har en son som har illrött tandkött, nya gaddar på gång, som haft feber i ett par dagar och nätter, illtjut mellan 02.54 och 6.någonting till hela familjens mara!
Nu toppar vi de sömnlösa nätterna med en härlig rinnsnuva och rullningar i sängen på natten så att mamma Petra får sparkar och slag samt vaknar i sista sekunden innan något av barnen ramlar ur. Dagarna tillbringas bärandes på 11 kilo son som blir mycket tung efter ett par timmar......till min ryggs stora bestörtning.
Nåväl, jag är glad över mina barn och älskar dem innerligt. Jag får väl inse att sömnlösa nätter är en del av att vara mamma! Tur att det blir bättre. Tindra sov inte en hel natt innan hon var 4 år så Rasmus är en ängel beträffande sovandet!
Håkan kom hem igår lutandes lite lätt framåt, ca 20 graders framåtböj och ryggont ledde till att han tog en av de starka tabletterna han har mot smärta och inflammation.
Tyckte att bilden jag fann är en absolut motpol till hur vi mår i familjen just nu så den får illustrera detta inlägg!
Avslutningsvis måste jag bara bekänna hur tossig jag är.
Tindras barntimmarkompis Klara har börjat hos vår dagmamma. Ergo mamma Linda med bebis och mamma Petra med lilleman tog sig en tur på Hallsberg.
Så blev det dags för mig att hämta sin dotter så undertecknad lastade in sonen i bilen och åkte och hämtade guldklimpen hos dagmamman.
Efter tre timmar då jag står mitt i ett bullbak ( ja mamma, du läste rätt. Första jästbaket på två år ) och inser att jag lämnat Rasmus stroller med min plånbok i mitt på Hallsberg.. Jag ser framför mig timmar i telefonen för att spärra kort osv.
Till min glädje och förvåning står vagnen kvar med plånbok intakt!
Sådan tur har man väl bara inte, eller....? ( Vagnen stod mitt emot polisstationen, kan det ha någon betydelse.?????). Linda tyckte att jag borde köpa en lott men jag hann inte med igår......

3 kommentarer:

  1. Jaa visst är det alltid tidsbrist, jag håller med! Man får ta en liten grej i taget. Just nu ryms inte bilen i garaget pga projekt som bara väntar....
    Kan man ha så tur som du hade med plånboken?! Kanske lika bra att inte köpa en lott- jag tror turen var full pott redan! Lycka!
    Det lät som en lite trött familj just nu, hoppas ni kryar på er!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. Kul att du vill vara med i min utlottning!
    Ha det så gott!
    Märta

    SvaraRadera
  3. Oj då...bara att ge alvedon på alvedon kur... Tindra får vackert kliva in i sin egen säng.Hon är för stor för att dela säng med en HEL familj..så du får sova också... Och rasmus får vackert va på golvet så inte mamman går sönder helt... Sicken j....a tur med plånboken... Såg att du var uppe på byn..Kanske ska hålla lite extra koll på den snurriga mamman.

    SvaraRadera