söndag 2 augusti 2009

Antikmarken i Askersund

Det finns båtar i hamnen-stora båtar!

Det tog 40 min att åka till Askersund med två andningsstopp pga Rasmus åksjuka. Den slog till då vi svängde in till Askersund. Tur att det fanns ombyte med ( har förstått att min lille son är åksjuk ). Jag och barnen hoppade ur bilen för att Rasmus skulle slippa mer bilåkande och mormor cirkulerade i ca 40-50 min för att till sist få parkering i andra änden av Askersund. Så här trött blev Tindra av allt vandrande. Tur att Rasmus inte är en heffaklumpså att det går att bära.

Tindra fick sitt löfte uppfyllt att gå i den stora slottsliknande byggnaden-kyrkan från 1660-talet i Askersund. Helt otroligt roligt att min lilla tjej tyckte det var både spännande och roligt att gå och titta på "gamla byggnader", bara 4 snart 5 år gammal!!!!! Bådar gott inför framtiden.


Här är lilltösa utanför landskyrkan i Askersund. Det var både soligt väder och mer molnigt. Skönt utflyktsväder!




Här var det utrymme att springa runt lite. Rasmus passade på. Han tyckte att handelsmännens stånd var sådär...det fanns dock dalahästar som han av någon underlig anledning är omåttligt förtjust i. Pappa Håkan har lovat att det finns en i boden spom Rasmus kan få så det blev inga inköp gjorda om man inte räknar våfflorna till lunch samt att mormor shoppade en jättefin Gerbera keramikskålDesignrummet i Askersund till mig! Den mindre degskålen i färgen bomull-underbar! Jag letar reda på en bild som jag sätter in i ett senare inlägg!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar