torsdag 29 oktober 2009

Grattis Tindra

Här kommer ett tillägg med lite bilder från familjens firande av den nyblivna 5 åringen

Morbror Peter kom med en fin Fe-dräkt som snabbt var tvungen att provas!!!!

Morfar Lasses favoritkaka, Leilas safitga nötkaka, hade bakats dagen till ära men det brydde sig inte Rasmus ett dugg om.


Ljusutblåsningen klarades galant, vi fuskade lite med ett ljus i formen av en 5:a.


Mormor hade fixat tårtan till helgens firande. På den stora dagen bidde det hemmagjord tårta.




Inatt kl 4.24 blev min lilla Tindra 5 år. Redan nu på morgonen blev hon gratulerad och först ut var lillebror som gav sin storasyster en puss som väckning. Därefter blev det ett par paket som hon gillade a lot; frisörset och målarstativ samt papper & pennor till det.
Storebror André som tagit körkort i veckan kom redan på morgonen då han skulle med pappa och jobba så dagen ser ljus ut för den nyblivna 5 åringen. Då pappa och André åkt blev det telefonsamtal....
-Får jag öppna ett till paket?
-OK!
Så var det en kjol i paketet. Lillstumpan ville bara ha leksaker förtydligade hon för sin mamma och menade att kläder det får man i alla fall-även om man inte fyller år.
Jag får ta ett samtal med min rara ( och bortskämda ) dotter att det inte är självklart för alla barn på vår jord att de skall få paket på sin födelsedag...... ( Tyvärr!!! )
Ikväll kommer familjen, imorgon blir det Halloweenparty sedan kommer helgen då släkten kommer så nog blir det mycket firande för min lilla Tindra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar