torsdag 1 oktober 2009

Behöver man en väckarklocka när man har...barn!

Jag har sedan jag återgick till livet som arbetande småbarnsmamma förlitat mig på väckning i form av barn eller i form av min mobil som skall ringa.
Det är helt OK. Jag vaknar i tid och allt är som det skall vara.
Problemet är att den hönsiga mamman vill kunna bli nådd av dagmamman på jobbet. Då jag har ett arbete där jag oftast inte har en fasttelefon så vill jag av den enkla anledningen peace of mind kunna bli nådd, om......
Nåväl, för att återgå till väckarklockan så glömmer jag min mobil hemma då den inte ligger ordentligt packad med övrigt material som skall till dagmamma, barntimmar, dansskola eller mitt arbete.
Månde det bli bättre ordning på mig om jag fick ett litet klassiskt väckarur från Greengate?????


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar