måndag 19 oktober 2009

Peace in Vissberga

Nu sover mina barn och det är dags även för mig att avsluta dagen som gått i ett sedan 6.30 imorse då hela familjen vaknade. Tänk vad skönt om jag skulle lyckas med konststycket att någon vardag lyckas vakna en kvart eller tjugo minuter innan mina barn så att jag kanske skulle dra hårborsten genom hela håret.

Det är så skönt med egentid att jag drar ut på kvällen, även om jag vet att det straffar sig imorgon med lite ögonskugga á la naturell under ögonen samt något mer grumphy i humöret......Fast å andra sidan får jag dåligt med tid för mig själv så blir jag butter av det med.....!

Imorgon blir det att ta tag i städning, tvätt och förmodligen kommer jag och barnen att baka istället för att ta itu med den där ooootroligt trista strykningen som jag bara draaaaaar ut på.

Idag har mormor hämtat barnen hos dagmamman samt varit med Tindra till dansskolan så att undertecknad kunde vara med på ett jobbmöte samt åka till det stora shoppinglandet och påbörja införskaffandet av 5 års presenter. Det blev en rosa/lavendel klänning från Vintage Stories/KappAhl samt en rosa plyschkjol med tyll från samma ställe. Lite bling i form av hårsnoddar, diadem med blomma på, nagellack samt benvärmare till dansen. På den stora mataffären i byn införskaffades dessutom en något stor men fungerande häxhatt, svart pappersduk, en hästbok samt lite mat till en större peng!

Nu skall jag ägna den energidragande TV:n lite energi innan jag och förhoppningsvis TV:n slocknar.

Väl Mött Ni tappra läsare,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar