lördag 10 oktober 2009

Tomtar på loftet

Idag har vi varit effektiva. Vi, dvs sambon & jag, har fixat i barnens rum så att de numer fått en multimediahörna med egen TV, DVD samt Wii-spel. Dessutom ordnat till en fixa-lista vad som skall göras i barnens rum så det blir klart.

Tindra sov över hos mormor & morfar Lasse. Lillebror Rasmus kom dit på visit ganska tidigt på förmiddagen. Under tiden roade(?) vi, dvs sambon & jag, oss grundligt med att ösa sågspån i plastsäckar!
Jepp, Ni läste rätt! Vi öste sågspån i plastsäckar för glatta livet för nu var vårt strö till hästar & kanin helt slut. Efter att ha öst, lastat på, lastat av samt packat in spån som skall användas till strö till våra kära fyrfotingar var vi tjusiga värre ( ? ), mer det senare än det förra!
När all strö var på plats såg undertecknad att det var dags att kolla in tomtarna på loftet! Eller i alla fall gå upp på hö-loftet för att ta ned lite hö-balar då det var slut på det löshöet jag förvarat inne i stallet. Jag passade också på att mocka också innan det var dags att fara till våra barn hemma hos mommo.

Mormor utfodrade hela klanen med utsökt Lingongryta, receptet kommer i senare inlägg. Därefter snabbt iväg till Bytardag på Folkets Hus där jag lyckades grabba tag i slalomskidor, längdskidor samt stavar till Tindra för den blygsamma summan av 165 kr.

Hem igen och ut i skogen med barnen för en sista kantarell-tur. Tindra lyckades finna några fina gula annars så var det sorgligt få trattkantareller i skogen i år, tycker jag. Lillebror fick lite brum-brum tillgodosett dels då pappa tog familjen till skogs på fyrhjulingen, dels så for far & son på speedway en stund under eftermiddagen.

Rättat ett större antal berättelser som jag tog med hem över helgen samt gjort sammanställning på dessa. Kollat upp det material jag har i mitt nya ämne samt funderat ut fler arbetsuppgifter för undertecknad att göra inför framtida projekt på jobbet.

Nu sover mina älsklingar och jag har gjort min tur ut i cyberrymden, bla för att kolla efter slalompjäxor i strl 31, men det flödade inte direkt av sådana på Blocket.

Mina fyrfotingar i boxarna får illustrera dagens inlägg och så skall jag gå ut till sambon och vara social framför en film att somna till...

Godnatt på Er !





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar