fredag 12 mars 2010

KappAhl goes Kidston











KappAhl har en ny kollektion av Vintage Stories på gång. Denna gång är inspirationen som hämtad från England och Cath Kidston eller kanske Laura Ashley.

The English rose personifierad???





Mamman, dvs jag, kanske skulle kunna pressa sig in i en sådan till sommaren??? Om sommaren blir solig så mamman får lite färg.....Den duck blue väskan kanske är mer överkomlig i pris än Kidston? Cath´s variant till höger!
Tindra skulle passa fin i denna barnklänning





Naturligtvis behöves Tindra ett eget förkläde till alla stunder i köket till sommaren och sensommaren då vi skall ta tillvara sommarens alla skatter, dvs sylta & safta.

Blommigt. sockersött. 50-talistiskt & shabby till Lilltösen!!!!
Ännu en kreation som skulle passa min Guldlock.
Kidston, nu har du fått konkurrens på den blommiga marknaden!

Mammans förkläde á la KappAhl.

Kanske ett serveringsförkläde á la 50-tal?

Mormorsrutorna är på återtåg. Min filtsom jag virkar är fn lika stor som en babyfilt men den växer stadigt- då jag inte somnar på kvällarna.....



Vi syns på KappAhl under vecka 14 då serien börjar att säljas,

Petra

1 kommentar:

  1. Vilka underbara kläder! Jag blir så sugen på att försöka mig på att sy en liten klänning till min lilla gumma. Heja Kappahl!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera