lördag 13 mars 2010

Nytt kök?

Äntligen är köksluckor mm helt vitmålade. Så mitt lilla kök blev större, ljusare och känns betydligt renare & fräschare.

Det blev vitt och blått som blev de sammanhållande färgerna i det "nya"köket. Trasmattor från Rusta i 29.95 kronors varianten blev bra mot kylan och golvdraget i vårt gamla timmerhus.
Tindras målningar till sin mamma & pappa fick pryda spisfläkten och ge lite extra färg i mitt ljusa kök.
Duck egg blue, turkos och ljusblått har omedvetet varit favoriter länge. Kolla bara in Buljongförvaringen(=Tilda burken ), stekgrytan i gjutjärn samt Nigella Lawsons salt och peppar-kar.
Den nya vaxdukenfrån stoff & Stil ( á 29.95 kr/m) pryder sin plats trots att jag inte är jätteförtjust i vaxduk har jag kapitulerat inför den praktiska nyttan av den.
Sia har härliga äggvärmare i år som jag och Tindra inte kunde motstå inför påskfirande. Här står en i givakt i fönstret.

Green gate har påskägg i metall i sortimentet och det blev två som pryder dubbelfönstret ut mot stallet i år, i turkost-naturligtvis!
Vitt är rent och fint, men nu syns att plastmattan inte är så skojig längre.................
Tavlan till vänster är till pappa och den till höger till mamma från Tindra. Såväl mor som dotter kan konsten att hantera målarpensel.

Dn förra målar dock utanför kanterna; i håret och på golvet och jag vet inte allt vart jag varit och konstnärligt satt min prägel med vit färg.


Väl mött i vårsolens sken,
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar