onsdag 24 mars 2010

Sweet Sparkle

Längtar till sommar, sol och lugna stunder med Stumpan & Lilleman.....
Nu är vi i alla fall förberedda för plasket som stundar den närmsta månaden...Barnen har fått nya fleecefodrade kläder som funkar både i vått och torrt. Jag har köpt mig en ny regnkappa från KappAhl och herrn i huset är troligen som vanligt lättklädd i såväl sol som regnväder....Det skulle väl vara regnstövlar till mamman och dottern i huset som står kvar på listan men i värsta fall funkar väl ridstövlarna även till utelek!

Pappan i huset har börjat dagdrömma om Thailand igen...och mamman är väl inte sen med att hänga med på tåget......Lasse har även han pratat Thailand till nästa vinter ( då han fyller 60!!!!!). Skall det bli verklighet blir det att planera i tid; häst-, hund-, katt- ,- fisk- & hus-vakt skall ordnas efter att kapitalet har fixats!!!!

Sedan då det gäller att ordna det bästa för barnen men hitta ett annat resmål än Phuket dit vi åkt ett par gånger. Kanske vara äventyrliga nog för Koh Samui eller tom Vietnam???

Vi har grannar längre bort på grusvägen som tänkt sig iväg mot destination Asien nästa vinter också.....kanske man hinner få utvärdering från deras destination ( tror dock att de tänkt sig ännu längre bort på klotet...).

Min närmsta resa blir dock med min styvfar Lasse till Sweet Sparkle´s Godmother Britta i Long Beach. Biljetterna till LA är bokade och frånvaron från jobbet cleared with my boss. Nu får jag bara kolla med Lasse när han skall jobba och planera upp vad jag skall hitta på de dagarna & Britta har redan lovat att hon skall ta lite tid ledigt så det blir nog mycket bus i storstaden!!!!!
Men, vad jag kommer att sakna mina barn. Det blir första gången jag lämnar mina barn mer än över natten......




Shoppinglistan har dock börjat att ta form. Vi börjar som vanligt med det ätbara; Mac and cheese, Rice á roni, Red wines och så en tur till Nick´s på Main Street i Seal Beach för en hot burrito (och då menar jag HOT), en tur ut till Ruby´s. På pieren i Seal Beach längst ut finns det en 50-tals hamburgerrestaurang med allt tidstypiskt och med havet på alla sidor runt!!! Beautiful!!!



Sedan måste barnen få lite American stuff; kläder & leksaker samt så skall jag väl kolla upp fiskeprylar till sambon....Vid the Paific Ocean borde det finnas en hel del spännande prylar..???? Det finns en konstnär i California som började bli "inne" på 90-talet men vad var det han hette, Wyland, tror jag.



Hans specialité var att måla havet men en glimt av ytan som del av bilden. Vackert, vackert......Oj, jag kollade upp honom på webben. Det har gått bra för honom.....Officiell OS konstnär och samarbete med Disney.....priserna på hans konsverk har gått upp en hel del....så det blir nog bara att kolla in hans alster inte att få med ett original i resväskan....
Kan man göra annat än längta till sommaren denna blöta & blåsiga vår,
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar