måndag 22 februari 2010

Kapten Kallbrand vs Sergant Kjellstrand

-31 grader=ingen bil som startar samt mycket kallt. Kallvattnet i köket fryst och hästar INNE i stallet hela dagen. Men tjusigt är det om man slipper ta sig ut och jobba ( som sambon måste ) i denna kyla med högar av snö på såväl vägar som hustak.
Detta är en ""efter"bild på vårt stalltak som skottades igår eftermiddag då det lovats mer snö till veckan. Skorstenshuven är 1½ meter hög! Vågar jag berätta att jag vaknade av att sambon var ute och skottade vårt hustak strax efter midnatt då han tyckte att det smällde lite väl häftigt i huset då temperaturen dramatiskt sjönk från -10 till-28 på några timmar bara. Experter försäkrade att det bara var timret i huset som smällde då det fryser-men med skottat tak så sov även han lugnare.
Hejsan "Britta Linslus"!! Du är med i veckans Allers här i Sverige och Logan med. Jag hörde att Lasse, allas vår kapten Kallbrand, inte kunde vara sååå tyst om mitt eventuella besök till sommaren. Vem är högst rankad nu för tiden? Storebror eller lillasyster? Jag har dålig koll på de militära/polisiära titlarna.
Jag hade tom glömt vilken sorts akademisk titel jag själv har då det var någon som frågade under min föräldraledighet. Ja, jag har en fil kand i pedagogik med inriktning språk och historia samt några extra poäng här och där i fornegyptisk religionshistoria, men vad är jag då någon frågar?
- lärare.
Förresten så är det inte längre så eventuellt...så jag kanske behöver kolla upp hur man agerar med flerspråkighet på sheriffskolan samt kolla upp några bra lokala skolor att samarbeta med, samt så är ju några schyssta besök på bokhandlarna inte att förakta.
Inte heller besök på South Coast Plaza; victorias secret-here we come. Glöm nu för all del inte bort att ta med mig till den där affären down town som har lite victorian/ vintage style på kläder som du berättade om i julas och......kanske borde jag skaffa lite extra inkomster innan vi dyker upp...
Sonen kollar in djurlivet på stallbacken...och hästar med fler som har permanent adress Vissberga är inne för natten men hans kompisar....
Bambi med fru och fjolårsunge brukar komma på besök flera gånger varje dag. Samt fåglar och andra tillfälliga besökare som mina barn älskar att titta på från badrumsfönstret.
Kram från,
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar