söndag 24 januari 2010

Inspirationsbilder

Från Bloomingville kommer denna bild på rustik, lantligt sovrumsinredning. Fattigmanssilver, gammelrosa och vit spontad vägg. Enkelt och vackert.
Pottery Barn är en amerikansk favorit, som har blivit så på hemmaplan. Jag skulle mycket väl kunna placera min dotter i detta barnrum och veta att hon skulle njuta av att bara vara här.

Annat kul i inredningen är dessa härliga skogsinspirerande sovrumsdetaljer, också från Pottery Barn.
Med ett loft och ett bågfönster kan man fixa till det riktigt elegant med enkla medel. Även denna bilden från Pottery Barn.
Våra nordiska designers är inte helt fy skam de heller. Greengate & Panduro står bakom dessa föremål som naturligt nog finns med på min önskelista.
I bloggvärlden hittade jag denna gulliga bild på Greengate föremål på hylla. Titta mamma! Man kan visst blanda olika färger och mönster á la Greengate och det ser jättefint ut!!!!!!!
Samma bloggerska hade den goda smaken att även företräda IB Laursen. Jag gillar denna prisvärda serie, men har inte hittat så många delar i affärerna kring Kumla.
Dessa müsliskålar har jag ett fåtal i , i turkos färg.
IB Laursens vår kollektion drar sig lite mer åt Cath Kidston hållet och de engelska designersen.
Även Panduro håller stilen och kommer nog att få en del sålt till vårt hushåll nu i vår.
Panduros Tilde-serie faller mig i smaken även denna säsong!!!
Kanske blir detta ett gott skäl till att rensa ut bland alla papper, magasin och tidningar. Från Panduro.
Kram,
Petra

1 kommentar:

  1. Såååå mye fint!!!
    Øverste bildet er min favoritt..men så er jeg litt opptatt av senger for tiden.....som du ser...
    klem, M

    SvaraRadera