fredag 27 augusti 2010

Shopping på Drömboden

Efter en heldags vabbande med med Pippi, Barbie och Playmobil, för att inte förglömma 1000000 Cars bilar på olika ställen i huset, tog mamman och mormodern en shoppingtur till Drömboden som har utförsäljning och 70% på alla varor.
Uj, vad det bidde! En liten trådkorg som tomaterna trivdes fint i.
En termometer som jag först tänkte placera vid badtunnan, men som numer väntar på sin rätta placering inomhus pga rostrisken.
En liten söt lykta till sonens rum, som väntar på lite mer förnyelse. Den ser ganska stor ut på bilden men är så liten och nätt. Så var det ju det där med Yankee Candle och Clean Cotton. Jag lade rabarber på den sista förpackningen Clean Cotton med teljus till 70%-min favoritdoft! Man får snabbt en välstädad doft genom att tända ett ljus!!!!! Minimal arbetsinsats-me like!

Krukorna matchar inte varann än men som sagt förnyelse för sonens rum väntas.

I övrigt shoppades det mer Yankee Candle; en stor burk med Island Mist till mammans och pappans nya sovrum. Ett par vita, quiltade och spetsförsedda underlägg som jag ämnar använda som dukar.

Mormodern som inte skulle shoppa något alls handlade hon med-nästan lika mycket som undertecknad. Och väl hemkommen kom hon på att hon nog skulle shoppat lite mer så hon bad undertecknad åka tillbaka och shoppa mer i helgen då hon jobbar. Nu vill jag bara avsluta med en bild från pappans sista kräftfike. När han kom hem tar tuffingen i familjen själv upp en kräfta ur hinken och går och brummar och skrämmer mamma med;)


Trevlig helg alla,
Petra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar