fredag 13 augusti 2010

Rymmare

Efter en relativt lång dag på arbetet idag skulle jag hämta mina barn hemma hos mormor "på hennes gata inne i stan"men se det bidde det inget av. Min högst älskade dotter ville stanna för att leka med barnen där och då hon just var neddoppad i mormors grannes pool tillsammans med ett helt gäng med glada barn så då kan i alla fall inte denna mor säga nej...så där har vi "rymmare" nr 1-dottern min!
Rymmare nr 2 uppdagades av min son då min moster Mona-Lisa med min kusin Mats tackat för sig efter ett kort men mycket uppskattat besök.
Jag var sittandes i köket och talade telefon med en vän och kollega då min son förkunnade att det är en "käfta" på golvet.
Och, se han har så rätt-det var den ganska stora gynnaren på bilden som tidigare på kvällen undkommit sambons kräftkok....men den stackaren som nu blivit fördelad logi i diskhon får troligen nya olyckskamrater då sambon är ute på nya äventyr:)

Sov sött,
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar