måndag 23 november 2009

Inte så nära men kära...

Tänk vad bra det är med teknik i alla fall, mycket skrivet av en anti-teknik-nörd. Idag fick jag två mail från inte så nära men kära. Min barndomskamrat och fd granne som jag inte sett på ungefär 100 år, eller i alla fall 15 år, har jag fått kontakt med via nätet samt så fick jag en glad hälsning från mina kära släktingar i Danmark. De sistnämda tyckte det var kul att på denna bloggen se hur mina båda busungar växer och hur vi har det här hemma. Roligt att det fungerar, det var ju liksom det som var tanken då jag började blogga.

Via Fb har jag kontakt med en av mina grundskolekamrater som jag inte träffat sedan vi båda slutade gymnasiet och likt fågelungar for ut för att upptäcka världen. Nu 20 år senare har vi landat och kan mötas via webben. Kul!

Kramar från Petra

PS: Är det någon som har presenttips till snart 40-årig sambo utan önskelista inför såväl jul som hötidsdag:DS



2 kommentarer:

  1. Ja tänk så bra det är med tekniken
    iallafall och kan mötas genom en blogg
    och få kontakt med gamla bekanta..kul
    att du fått kontakt med en gammal
    klasskamrat!

    Så fin blogg du har,
    önskar dig en fin Tisdag!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Nu har jag kikt mig omkring lite
    vilken vacker vinterbild du visar
    så fint med den vita snön och det
    spegelblanka vattnet!=)

    Hade så gott!

    SvaraRadera