tisdag 15 september 2009

Vaffö då då...?

Många människor funderar och frågar varför jag bloggar och då börjar naturligtvis kuggarna att snurra, vaffö då då?


Jo, till att börja med så har jag ett gäng som alltid säger att jag skall höra av mig samt sända bilder på mina barn....Nu får jag lite hjälp på traven. Allt de behöver göra är att då de känner för det gå in på min blogg och kolla upp vad i hela friden vi har för oss.


Nu närmar sig en högtidsdag i huset och då kan man om man så känner för det gå in och kolla våra "vill ha" under önskelistan, Håkans del i det hela är dock tämligen tom för han talar aldrig om vad han klurar på.....Manligt syndrom ???


Jag som är intresserad av inredning och prenumererar på en del inredningstidningar kan spara en hel del penningar genom att istället för att få hem en bunt glättiga papper till relativt höga kostnader gå ut och kolla in mina bloggar som jag följer och de visar på såväl nyheter i butikerna som nyttigheter i både receptväg som tips till hemmet.

Plus att man får sig en liten spark i rumpan då man ser att så många hittat ut i skogen och gjort tjusiga saker med rönnbär, goda bakverk med blåbär osv.

Jag har numer en liten backup i cyberrymden om mina foton skulle rymma från en havererad dator eller så....

Samt så är det för mig en liten flykt från vardagens skit i hörnen; bloggarna är vackra och jag har inte så många hobbies som jag kan göra nu med småbarn som kräver nära nog 20 av dygnets 24 timmar( OK, lätt överdrift men mycket egentid finns icke).
Att fly till bloggvärden, där barnen inte får tänder, det alltid är välstädat och inga större problem annonseras, är ganska avkopplande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar