onsdag 16 september 2009

Hanuma Bay

Ett ställe i världen som står högt i rang hos mig är Hawaii. Jag hoppas att jag en dag får ta med mig familjen till ett sant tropiskt paradis. På ön Oahu finns bla nationalparken Hanuma Bay. Det var där jag blev rånad för första gången i mitt liv samt så lärde jag mig att jag definitivt inte kan snorkla.


Hanuma Bay är ett otroligt vackert ställe med ett sk blow hole. Fy på Er, Ni med snuskig fantasi...ett blow hole är ett ställe där havet blåser upp i en stråle likt hos en val då vågorna rullar in mot land....


Att jag blev rånad låter väl inte så kul - och det var det inte heller. Jag och mina två tjejkompisar som var på Oahu tillsammans blev ännu smalare då vi överlevde på att äta av ananasen på barerna samt köpa en Blåbärs-muffins per dag. Tur att jag var ung, smal och vacker så att jag blev mycket utbjuden!


I vattnet vid Hanuma Bay lärde jag mig definitivt inte att snorkla på rätt sätt; mitt huvud hamnade alldeles för långt nere och rumpan alldeles för högt uppe. Längre än så har jag inte kommit i min dyk-teknik. Detta innebar att jag svalde tonvis av saltvatten och dissade the gear.


Dykning á la naturell, dvs utan snorkelutrustning, passade mig så mycket bättre. Det var nu jag lärde mig att koraller är vackra och vassa... Jag njöt verkligen då jag gjorde en Nemo; jag liftade med en havssköldpadda modell större då jag fiskskådade i det tropiska och ljumma vattnet. Om Ni får chansen...Åk hit, ni lär inte ångra Er,



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar