onsdag 9 september 2009

Höstskörd...

Idag var en bra dag; sonen och jag var och åkte runt Närke i olika ärenden; gräsklipparen fick ny reservdel, nya handtag till det nymålade skrivbordet till barnrummet ( fö barnens mormors mormors skrivbord!=), plockade majskolvar och solrosor på självplock, lämnade in papper till jobb och kommun, handlade mat. Efter att storasyster hämtats från dagmamman plockade vi plommon i morfars trädgård och björnbär i vår trädgård som vi kokade saft och marmelad på samt så testade vi hur det blir med stekta äpplen med kanel på i muffins. Då pappa Håkan kom hem åkte vi ut i skogen och hittade ett nytt kantarell ställe-de flesta är plockade på samma ställe.....

Imorgon skall jag till jobbet, hämta och lämna hos dagmamman samt så skall jag ta Tindra till Ridskolan OCH Lilleman. Håll tummarna att jag inte skall behöva leda hästen samtidigt som jag springer runt med en 12-kg klump (=Rasmus ) under armen....men det får gå det med om jag måste....stark är jag ju!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar