onsdag 30 september 2009

Chloé by Greengate

Greengates höst/vinter-kollektion har en väldigt blommig dekor som heter Chloé. Den passar mig som handen i handsken. Lagom kitschigt för mig-men jag vet att flera vänner( samt min stackars sambo ) i närheten inte gillar blommigt!
Misan, kanske Janne gillar den????
Jag rår bara inte för att jag gillar dessa helt underbara blommiga burkar och muggar. Jag har dessutom ett behov av fler förvaringsburkar för mjöl mm



Två av lattemuggarna i dekoren Chloé har hittat in till min samling av lattemuggar från Greengate. Ett tips från en icke kaffe-njutare; lattemuggarna är perfekta att äta joghurt ur, plocka björnbär i trädgården, mellisen i form av kräm går jättebra att äta i dessa muggar. De har bra volym och är lätta att förvara.
Min lilla mamma sände med morfar Lasse som kom på besök ett diskmedel i samma serie, Grandmas Kitchen. Även hon har hittat till butiken Nice på Marieberg. Hon tyckte dock att det var ett fasligt dyrt diskmedel när Yes är det bästa man kan diska i.

Ett tips! Man kan faktiskt fylla på den lilla pumpflaskan med Yes då originaldiskmedlet sinat


Ergo, för att få till det lite tjusigare i mitt lilla kök så fattas nu.......ett nytt kök!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar