onsdag 28 juli 2010

Tre nyanser av vitt....


Jag är expert på att skriva små kom ihåg lappar med färgnummer och sedan förvara dessa lappar på så hemliga ställen att inte ens jag själv kommer ihåg var nyansbeskrivningarna finns, men i och med att bloggen nu finns så kommer jag inte att tappa bort mina nyanser som vi nu målat med i kubik den senaste veckan.

Köksskåpen blev i och för sig målade redan i vintras men kulören från Nordsjös Tintorama Sadolin hette visst S0500-N. Mycket prisvärd förnyelse av gamla sjabbiga furuskåp!

Möbler i vardagsrummet fick ny nyans istället för mycket mörkt BRUNA bidde de VITA i nyansen S1000-N samma färg användes runt fönster, på innedörrar och trapphus.

Bara för att komplicera det hela valde vi en nyans till golvssocklarna i vardagsrummet som skulle passa vår portal in till vardagsrummet S0804-N hette den.

Snart hoppas jag att vi målat klart alla tak, trappsteg , dörrar och lister....hur många kan det finnas i ett litet hus egentligen?????? De tar liksom aldrig slut. Dottern har fått ett eget rum-men inte vill hon ställa upp på bild för det. Jag kanske kan övertala henne vid ett senare tillfälle??????
Lilleman är dock glad över sitt egna rum då storasyrrans grejer får flytta ut. När målandet är klart så skall hans rum också förnyas. Just nu är vi på jakt efter en vit växasäng till honom.
Kram,
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar