onsdag 7 juli 2010

Blooming..garden!

Jag är så jättenöjd med mina röda klätterrosor som är urtjusiga som snittblommor inomhus. De planterades sent förra sommaren.
Allt är inte guld som glimmar. Detta skulle ha varit ett frodigt päronträd med olika sorters päron ympade på stammen...nu efter den bistra vintern är det mest ett ynkligt vedstycke!
Trots att undertecknad klippte hårt på vindruvsrankan växer den mycket och får otroligt med frukt senare i sommar.
Barnens favoriter trivs i både växthuset som ute på friland. Vi har både röda som vita sortert.
Gurkplantorna som jag fått av min otroligt givmilda granne Linda trivs mycket bra och ser ut att ge god skörd-kanske tack vare Lindas specialgödsel som hon skickade med.
Fågelhuset vid vattenpumpen får fin inramning av klätterväxter som frodas i sommarvärmen.
Vid köksfönstret trängs pelargonerna med indiankrasse.
En av mina favoritblommor är pioner-helst i mängder!
Allium, Riddarsporre & Pioner ger såväl höjd som fina färger.
Afrikansk Margherit passar fint i svenska trädgårdskrukor också.
Väl Mött,
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar