måndag 31 oktober 2011

Ny brödrost och köksssoffa


Nu har jag shoppat till vårt nya kök ( igen ), en Dualit brödrost för två brödskivor. Den gamla brödrosten fick pensioneras med diverse buckor och jag tror visst att någon av våra två barn försökte rosta en plastleksak i den....Det gick inte bra!
Min andra hälft kom igår med en bild och sa att en sådan här blir väl bra. Han hade hittat en köks/bäddsoffa på Blocket som ser ut ungefär som på bilden ovan från en släktgård ett par mil härifrån. Det bidde alldeles utmärkt tycker jag och hoppas att vi får hem den idag så att vi får se om den skall skrapas och målas eller om den är i ett gott skick utan behandling.
Sonens fd väckarklocka gick i bitar då den föll i golvet så då tyckte hans mamma att han skulle få en något mer klassisk klocka än den tidigare med Cars-motiv. Lilleman tyckte om sin nya väckarklocka, fast jag nog inte behövt köpa sådana till något av mina morgonpigga barn.
Trevligt höstlov,
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar