onsdag 19 oktober 2011

Dax igen- mot min vilja...och bättre vetande!

En gång i tidernas begynnelse svor jag dyrt och heligt att jag gjort mina sista studier i fonemens ack så förtrollade men obegripliga värld.
Nu tyckte tydligen inte mina lärare på universitetet i Stockholm att det skulle förbli så varvid jag snabbt kom att få införskaffa ett gäng böcker innehållande ljuva beskrivningar av alveolarer, frikativer och annat smått och gott.
Idag har jag varvat studier i denna litteratur med att begrunna om jag förstår eller bara memorerar texten.
Tidigare har det dock visat sig trots mina envisa försäkringar om att läget är mörkt och förtvivlat så har jag någonstans i botten av den mörka tjärn jag tyck mig vara i funnit kunskap som visat sig vara bra att ha och just nu sätter jag min tillit till att det så skall bli även denna gången.
ʃɪtʰ va: svɔ:ʈ də: æ: tʏk:ʰər pʰe:tʰra
Simma lugnt,
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar