söndag 2 oktober 2011

Höst, eller...

Nu kan man inte förneka att det är höst, men en ny liten vit ros förlänger sommaren lite i alla fall. Fast igår såg jag att pärlhyasinterna fått för sig att det är vår och är på väg att blomma igen...
Häromdagen var Tindra och kompis hemma hos oss istället för Fritids, jag fick omfördela min studietid, och vi tog oss en liten minitur på vår bakgård, dvs i skogen.
Vår honkatt, Kissen, följde med och var mycket noga med att hela tiden hålla koll på var alla var. En korg med gula kantareller och gul-orange trumpetsvamp fick följa med hem.
Mera shopping på Björka-trädgård; två stycken hallon-björnbär, Thayberries, planterades i bakdelen av tomten. Håll tummarna att de klarar vintern där.
Se så fint det blommar på min altantrapp! Tack Nästanbror med familj för det fina arrangemanget från Tant Grön. Nu har jag ytterligare ett utflyktsmål på vill-besöka-listan; Tant Gröns butik i Vintrosa.
Väl Mött i höstmörkret,
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar