lördag 10 april 2010

Vårkänslor

Efter en ledig påskvecka ( var tog tiden vägen? ) skall jag så åter till jobbet...smart nog som jag så har jag bokat in tandläkarbesök i mängder, ridskola, uppvaktning på födelsedag, BVC-besök på föräldraledighetsdagen med stort LEDIGHET...och planen höll ända tills innan BVC-besöket då jag uppdagade vattenkoppor hos sonen.

Det var bara att omplanera veckan och skaffa barnvakt till Lilleman & Storasyster. Som tur är hann jag med lite nyttig ( ?) shopping mellan tandläkarbesöken...ny solstol i rött till barnen, Vänö från Ikea 399kr, samt en röd pall från Chilli för 69 kr att ha som bord till glassen och sommarsaften, en parasollfot ( trots att jag sent omsider kom ihåg att parasollen från förra året knäcktes av vindn...) några vårblommor, lite Tildatyg från Panduro som skall bli nya sängkläder till Tindra, en Baden-baden till undertecknad på Ica samt lite mer smått och gott.
Herrn i huset funderade över om man verkligen BEHÖVER så mycket prylar-men det försäkrade jag honom om att man gör!!! Speciellt om man alla år är ute för sent för att få tag på de utemöblerna som vi VILL ha och sålunda blir sittande i de gamla ytterligare ett år. Herrn i huset har varit snäll och lovat att i år skall vi åtminstonde vara ute i tid för att försöka hitta utemöbler. Han har tom varit ute och kollat i affärerna på egen hand. Kors då!!!!

Nu önskar jag bara att vårsolen kommer så att vi kan ha en fin helg utomhus och att lite av vårpysslandet i trädgården blir klart. Vi påbörjade en flytt av trädgårdsland i höstas och det bidde liksom bara en ny grop i trädgården så den kanske skulle fyllas med sand och jord samt så finns det en hel del läskigt blöta ek-& björk-löv som skulle se bättre ut i skogen än i trädgården.

Väl mött i längtan efter solen,
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar