tisdag 13 april 2010

Prickig korv-sjuka

Ja vad säger man, min 2-årige son, har vattenkoppor och börjar nu påminna om en prickig korv. Klådan & nya koppor har dock,tack och lov, blivit lite mer sällsynta det senaste dygnet.Håller denna prognos så bör han i alla fall vara feberfri tills helgen!





















Så har jag varit duktig & shoppat en ny regnjacka på KappAhl. Då kom solen!
Skall testa om det fungerar lika bra nästa år. Då får jag väl köpa en regnjacka till herrn i huset då min nu är näst intill oanvänd!!! Perfekt med mindre blött och kladd ute, det blir JÄTTELERIGT med en pluttehall, två barn, två vuxna, två katter ( varav en öppnar ytterdörren själv ) samt en lat vovve.





















Däremot har vi redan börjat att använda mina sittdynor från Rusta. De blir perfekta även utomhus nu när det är soligt men lite svalt fortfarande!






Idag funderar jag på att skura kylen och köksgolvet - om sonen sover middag i tid idag. Eftermiddagen är vikt för utomhusaktiviteter...vad de än månde vara, trädgårdsarbete eller bara vara, i detta väder.

Solskenshälsningar från ett vårigt Vissberga,
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar