fredag 5 februari 2010

Canis lupus

Igår morse hade vi besök av en varg på tomten. Jag hann inte att se den men förundrades över att rådjuren inte hade ätit av havren i fodertråget på stallbacken. Då kom sambon och meddelade att vid bilarna och tvärs över gården finns vargspår. I den orörda snön med snödjup på cirka 80 cm var det skutt på mellan 2,3-2,5 meter.
Det blev att ge hästarna hö inne i går. Den lilla med mankhöjd på omkring metern klarar nog av att försvara sig men snödjupet i hagen kan nog ställa till det för honom även om Filippa ( större hästen ) hjälper honom. Filippa såg ut som om hon tyckte att jag glömde bort att släppa ut dem-dvs mycket förvånad då jag sa;
-Hej då pållar vi syns efter jobbet!!!!
Jag såg också till att båda katterna var inne innan det var dags att åka iväg till dagmamman & jobbet! Vargar är ju vandrare så idag hoppas jag att han tagit sin promenad till andra jaktmarker. Rådjuren hade igår kväll fortfarande inte kommit fram till havretråget....vi får se hur lång tid det tar efter vargbesöket.
Idag blir Håkan 40 år så det skall vi fira med att göra barnen glada. Vi tar alla barnen, inklusive pappas son André snart 20 år, till Gustavsvik för en heldag av glam & stoj. Kanske jag slipper åka de eländiga rutschkanorna-jag är ju höjdrädd men med en fartälskande 5 årig dotter!

Med hopp om en bra dag,
Petra

1 kommentar:

  1. Hej Petra kul med en Närking:-))) har varit o kikat hos dig förut jag kände igen mig!
    Ha det gott, kram Annica.

    SvaraRadera