torsdag 15 november 2012

Nya dojjor

Igår fick äntligen vår nya tjej nya dojjor. Det var nog första gången hon blev skodd för den annars så lugna tjejen ställde sig på bakbenen då den första sömmen skulle spikas fast men så lugnade hon sig då vi inte gav oss men tog det lugnt, varsamt och jag stod och höll hennes huvud och pratade en massa strunt med henne. Som tur är så spelade det inte så stor roll vad jag sa...hon blev lugn men var ju tvungen att protestera lite för varje ny första söm på varje hov. Resultat: nya dojor, svettig hovslagare samt ett blåmärke på min överarm.
Det var dock välbehövligt med nya skor då vi hittade flera stenar som satt fast i hovarna samt tidigare hovbölder :-(
Nu snart tror jag att det är dags att inviga min nya receptbok; soppor, bröd och röror av systrarna Eisenman. Den köpte jag av min lilla dotter som sålde jultidningar för första gången i år.
Hummingbird bakerys recept har vi redan testat och konstaterat att de är mumsiga :-) Speciellt deras choklad cupcakes med vaniljfrosting :-)
Väl mött,
Petra

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Trevlig blogg du har. Har kollat runt lite.
    Såg att du för längesedan har haft en liten rosa sadel. Har du den kvar?
    Då får du gärna maila mig.
    ewa@golfcafe.se
    Trevlig helg
    Ewa

    SvaraRadera
  2. Hej Eva,
    Tyvärr ingen rosa sadel. Men man kan hitta dem på Ebay eller ev på Ponnyprakt.se. De är av engelska Shires barnsortiment som kallads Buddies. De har både rosa och ljusblå utrustning för såväl ryttare som ponny :-)
    Lycka till med sadelletandet!
    Petra

    SvaraRadera