måndag 30 juli 2012

Tidig sommar och midsommar 2012

 Mina barn har klart könsbundna intressen. Sonen gillar saker som brummar och helst går fort.
 Även dottern gillar det men även hästar och andra djur. Här på favorithästen på ridskolan.

 Avslutning på ridskolan = hopptävling med rosettutdelning
 Tidig sommarfägring från trädgården ;-)


 Till midsommarfirandet plockades det MYCKET blomster av dessa tjejer....
 Undertecknad bidrog med denna goda tårta på Digistivebotten, Lemoncurd, Daimgrädde samt bärtopping= Mycket god och mååånga kalorier. Lägger in receptet i ett senare inlägg.
 Vår fina midsommarstång som sambon och grannen tillverkade med hjälp av barnen.
 Tindra gillade inte sin krans men det gjorde Lilleman.


Middag intogs på grannarnas magasin som byggts om till en fin festlokal med western-tema. ramus visar mormor något.
 Morfar Lasse och Rasmus åt och drack gott innan det blev dags att plocka fram alla fina...
 tårtor. Dessa har goda grannen I gjort. Jag tror jag önskar mig en kurs i present av henne ;-D

Hennes pappa Åfirar midsommar med att göra hässjor. detta uppskattas MYCKET av undertecknad och mina hästar då det blir såååå fint hö.
 Förutom en relativt svår tipspromenad för vuxna och för barn så sköts det prick. Är det western-tema det!
Denna bild är tagen ett par hundra meter bortåt vår grusväg, det är barnens skridskodamm. Inte bara vacker på sommaren utan äve nyttig på vintern.

Må väl,
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar