måndag 30 juli 2012

Askersund, Hova, Tant Grön, Loppis samt Äpplelunden 2012

 Café Garvaregården i Askersund besöktes i början av juli av oss.

 Föutom en trevlig trädgård, samt interiörer så har de stooora hembakade bullar i XXXXL
 Fiskdamm som är kul att kolla i.

 Efter att ha fikat och strosat runt i Askersund åkte vi till Stjärnsunds slott och åt där lunch.
 Nåja, jag och barnens mormor gillade kycklingen och laxen i alla fall.
 Barnen ville mest kolla in sjön och båtarna.
 Mormor och Rasmus.
 I ett träd hittade vi en röd vinbärsbuske :-)

 Slottsträdgården är vacker och jag är svag för vita och doftande rosor.
 Mormor motionerade i entretrappen från sjön.


 När vi kom hem igen och så var jag tvungen att ta kort på min lila ros, Rhapsody in blue, som blommar fint och doftar svagt av lavendel. Den gillas starkt av mig.
 Sedan for vi hem till mormor och morfar Lasse och badade jacuzzi.
 Några dagar senare fick jag finfrämmande från Australien. Detta är min kompis Tanya, som är den som tagit fotot i min header på Tindra förra eller förförra gången hon var och hälsade på. Ett stående inslag på hennes besök hos oss är alltid om det är säsong- svampplockning ;-)
 Nästa utflykt gick till Hova och Medeltidsveckan där.
 Tjejerna, Tindra och hennes kompis, gillade mest tornerspelen.


 Men badet vid campingen var inte helt fel det heller.




 Detta var min plats då det endast var 17 grader i vattnet. Men barnen försökte i alla fall bada. Tjejerna doppade sig och Rasmus doppade sig till knäna, tror han brås på sin mor!

 Tänkvärt! Tavlan finns att köpa på Tant Grön i Vintrosa.
 Där finns även får som gillar att bli klappade och gosade med.
 Den utflykten kombinerades med ett besök i Wadköping och stadsparken i Örebro.
 Där fanns även H C Andersen, Karen Blixen och många fler...rosor att beskåda.
 Sedan åkte vi på Loppisrunda med min kompis L och hennes barn samt mina barn och Tindras kompis E.
 Man vet aldrig var man hamnar om man åker på loppisrunda. Här i en mycket vacker och personlig trädgård.
 Min 4-årige son har blivit sååå duktig med kastspöet. Synd bara att vi sällan får napp, eller....
Väl mött i sommarsverige,
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar