lördag 26 maj 2012

Mors Dag

 Idag har det varit en lugn dag förutom då jag trasslade med hagtråden som någon, läs undertecknad, inte lagt i rätt ordning för att det skulle gå smidigt att sätta upp tråden igen. Men nu är det bara den nedersta tråden i hagen mot skogen som saknas-och de gamla smalare "hagpinnarna" är alla borta från den äldre hagen och jag har dryga 20-talet kvar som skall ned i backen vid nya hagen.
 Nytt aggregat och tunnare eltråd är beställd- så efter att jag fixat ned de sista pinnarna skall jag avvakta leverans innan jag ger mig på jakt efter batteri. Imorgon är det Mors Dag och det verkar som att den kan firas minst lika strålande som idag. Besök hos mormor/ mamma är inbokat och present fixad sedan länge.
 Bjuder på några av mina trädgårdsfavoriter; svarta tulpaner. Och så är det så himla kul att jag har lärt mig att överföra mobilbilder via Google till bloggen. Speciellt då undertecknad inte är tekniskt intresserad eller engagerad alls!!!!
På tisdag är det dags att fira- oavsett hur det går. Då är det sista svängen för denna omgång till Stockholm och examination på Frescati. Kul att förhoppningsvis öka min behörighetsgrad men lite småsorgligt att min pluggarvän, som heter nästan samma som jag i både för och efternamn, inte har samma skäl för att träffas och maila därefter. Men vi kommer att hålla kontakten!
Nu skall jag hålla tummarna för att Loreen kammar hem Melodifestivalen!

Fortsatt trevlig helg!
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar