torsdag 28 april 2011

Ofattbart

Det finns en hel del saker i livet som är ofattbara; häftiga naturupplevelser som att sitta på Ruby´s vid pieren i Long Beach med en kopp varm choklad och titta på delfiner som leker i havet utanför eller att simma med en havssköldpadda vid Koh Similan eller kanske som i går morse då jag mycket tidigt tog ut mina hästar få se en halvskygg och fin räv skynda bort från vår tomt. Inte heller gårdagens uppgift, nominalfraserna, är helt förståliga- men i alla fall mer begripliga efter gårdagens besök på Stockholms Uni.
En lååång men härlig dag; Litteraturläsning på tåget som nästan kom fram i tid, trängsel i T-banan, lektioner och seminarier på Frescati med trevliga kursare ( som även de hade samma inställning till nominalfraserna ), en sväng på den stora staden innan jag hör och häpna kunde ta tåget hem en hel timma innan beräknat.
Resultatet av dagen; mycket fler uppgifter innan 8 juni men även en bättre förståelse för
nominal-, verb- och prepositions-fraser. Den 9 juni kommer jag att andas ut!
Mycket fester och firande har det varit sedan i februari i år och det kommer nog att sträcka sig en bit in i maj. Det kommer nog att bli en hel del socialt umgänge förutom festande då också fikasäsongen inletts med påskens värmebölja. Bäst att vara konsekvent i studierna och plugga ordentligt på mina studiedagar!
Må väl i vårsolen,
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar