onsdag 13 oktober 2010

Nytt hus

Ja, så har fåglarna begåvats med ett nytt fågelhusbord.
Hör och häpna, jag hittade det på Ica. Bland spadar och grepar stod ett litet rött hus med vita knutar och kolonner vid entrén. För 129 kr fick det följa med hem och är redan mycket välbesökt efter flera frostnätter.
Årets nya exemplar av "New Dawn" sköter sig exemplariskt och trotsar frost då den fortfarande remotterar nya blommor inne i mitten av oktober.
Då jag var på en matvaruaffär i Örebro i veckan såg jag att de sålde fina exemplar av svart Trumpetsvamp utanför-så här planeras en tur upp till Tisaren så snart tiden finns och barn är feberfria.
Idag är jag föräldraledig och sonen planerade in en febernatt perfekt i tid-så att hans föräldrar kanske kan gå till jobbet som vanligt imorgon???
Väl mött i höstsolen,
Petra

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag heter Cecilia och är intresserad av att komma i kontakt med dig angående ett bygg- och renoveringserbjudande som jag tror kan vara av intresse för dig och dina läsare. Har du en e-postadress jag kan nå dig på?

    Mig når du på cecilia@prontocommunication.se

    Vänligen,
    Cecilia

    SvaraRadera