fredag 4 juni 2010

My old work...


När jag var typ ung och vacker for jag iväg till andra sidan världen. Jag hamnade i LA, närmare bestämt i Long Beach som Au-Pair hos en familj oå Naples Island vars dotter gick i skolan till klockan 16 på dagarna.

Det blev liksom lite långtråkigt så jag hade en hel del andra jobb också; bla jobbade jag som hos Carol Matsumoto som är en otroligt duktig juveldesigner.

Jag kan berätta att min fd arbetsplats inte förändrats jättemycket på den tid som gått sedan dess, men en viss skillnad är det. Bland annat hade Carol tidigare en mörkt grön mjuk heltäckande matta-som det tog evigheter att hitta tappade ädelstenar eller juveler i. Hoppas att hon finkammade mattan innan den togs ut!
Lovar att visa bilder på några av Carols juveler i kommande inlägg,
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar