lördag 20 juli 2013

Husvagnstripp


I år gick turen även denna sommar till High Chaparall där vi husvagnscampade med min kusin med tjej och barn. Jag shoppade hästprylar i Ullared och trippen avslutades med sol och bad i Falkenberg innan vi åkte hemåt till hästar och katter igen.
Vi stannade i Hjo för mat och glass. Det är fint i Hjo.



På nervägen hittade vi en fin sjö att slå läger vid. Där fanns några till campare så det blev en bra övernattningsplats.


Man kan inte missta sig; High Chaparall och wild west!










Denna polska draghäst vid namn Jack och mankhöjd på 1,78 m red jag då jag och Tindra red turordningen på Chappen. Tindra red en söt indianponny ( släck ) vid namn Jane.
Han letar efter Zorro,
Mexikansk sång, dans och mat finns i old Mexico.

Skönt och vackert väder.
Lucky Luke delade husvagn med oss de sista nätterna.
Tindra är ingen badkruka! Hon har badat varje dag denna semester.

Hästprylsshopping på GeKås i Ullared. Någon heminredningspryl, plagg och en eller annan leksak kom visst med oxå :-)
Jag och Hilti på Skrea i Falkenberg



Rasmus kom på att det går att göra sandänglar!!!

Badtjejen in action!
Traditionella " jag har semester"-bilden.
Även Rasmus badade i havet!
Sådan blev det att åka hem till hästar och katter. Hästarna tiggde till sig en vila natt i stallet ( slipper mygg och andra insekter ) och Nattfasan sover och spinnet PÅ oss. Ozzy som varit "borta" under vår frånvaro kom hem efter 15 min från att vi kom hem. Så snart är ordningen återställd. Idag skall städas hus och husvagn samt lapas sol här hemma.
Må väl,
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar