torsdag 21 juli 2011

Rosor och kantareller

Mina tidigare favoriter liljorna trivs inte hos oss. Det har jag dock märkt att rosor gör, så i år har antalet rosor ökat ett snäpp.
Dessa rosor på bilderna här har jag införskaffat på "trädgårdsaffären" Lidl. Jag har i år köpt en hel del plantor där som hör och häpna så gott som alla lever- trots minimalt med regn. En liten buske som jag köpte i maj ser lite vissen ut men såväl wisteria ( Blåregn ), kamelia, rosor, murgröna, fyra av fem trädgårdsbuskar samt tre fruktträd lever och frodas riktigt fint ännu så länge. Vi får väl se efter denna vintern som kommer.

Idag var vi och grannens barnbarn ute och plockade kantareller för första gången i år. Jag hittade några små skruttar för ett par veckor sedan men Tindra var först med att hitta idag.
Övriga familjen uppskattar också promenaden i skogen, speciellt då det var minimalt med mygg i år.
Hälsar,
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar