lördag 13 mars 2010

Mom´s creation

Så har det skett ett mirakel här i Vissberga. Mamman i huset, dvs undertecknad, har sytt ett klädesplagg till lilltösen. Det var inte avancerat, följde inte något mönster och som tur är så har Tindra inte så stora krav på mig för att hon skall bli stolt.

Tom Rasmus skulle kunna tänka sig att få låna Tindras nya tunika. Men det fick han inte för storasyster!

Se bara hur härligt det är med cyklamen och turkosa kantband ( eller vad det månde heta ) jag tillverkat med en "grej" som jag beställde från Stoff & Stil. På bröstet en somrig fjäril i nyanser som passar till både cyklamen och turkos. Inne i nacken märkte jag lite halvstolt upp med "Mom´s Creation".
Nu är det Lillemans tur att få något uppsytt med velouren jag fyndade på Stoff & Stil
Håll tummarna att saxen klipper rakt,
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar